Från utbrändhet till livslust: Att befria sig själv från negativitet genom att vara i nuet

måndag 21 september 2009

Att befria sig själv från negativitet genom att vara i nuet

Jag hittade nedanstående video där Deepak Chopra får frågan om hur man ska göra för att bli på bra humör när man upplever sig ha en dålig dag. Han svarar att nästan allt det som vi upplever är dåligt egentligen är tankar om något finns antingen i framtid eller i dåtid. Rensa dina tankar från dåtid och framtid och ställ dig själv frågan vad som är fel med just det här ögonblicket. "You will realize that this moment is free".

Q&A with Deepak Chopra

2 kommentarer:

Ida sa...

Vilken underbar, hoppingivande, inspirerande och spännande blogg. Jag är så glad att jag av slumpen hittade hit när jag googlade "vataobalans". Tack så hemskt mycket! Och angående där videon om EFT, så kallas det i sverige för Tankefältsterapi. Men det visste du kanske. Bor du i skåne går det att prova på gratis. Spännade och annorlunda behandling. Tack igen för en underbar blogg.

Jenny sa...

Ida!
Åh vilket underbart inlägg. Tack snälla du. Du anar inte hur glad jag blir när jag läser dina ord!

EFT, nej jag hade faktiskt ingen aning om att det heter "Tankefältsterapi" i sverige. Tack för tipset, jag gillar att testa olika saker.

"Vataobalans" brukar jag ha lite då och då. Det brukar dyka upp när jag har haft det lite för körigt eller om jag har rest mycket i jobbet eller så.
För mig brukar det hjälpa att undvika kall och torr mat (dricka och äta varmt), undvika alltför mycket TV- och datortittande. Pranayama och meditation är också superbra...och att inte träna på lunchtid (hellre morgnar och kvällar).

Tack snälla än en gång för ditt inlägg. Önskar dig en riktigt skön kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online