Från utbrändhet till livslust: Går man ner i vikt av att detoxa? - Detox-rapport dag 26

torsdag 26 januari 2012

Går man ner i vikt av att detoxa? - Detox-rapport dag 26

Detox 2012, dag 26 (31)

Idag är jag inne på dag 26 och det känns bra. För just nu njuter jag av känslan. Ingen abstinens och inget särskilt sug. Ja, förutom häromdan när jag gick förbi ett bageri där dom precis bakat en omgång levain-bröd. Då gjorde det fysiskt ont som om jag blev golvad av doften av nybakt. Men det gick över. This too shall pass.

Går man ner i vikt när man detoxar?
Jag brukar få frågan om jag går ner i vikt när jag detoxar. För mig handlar detox inte i första hand om att gå ner i vikt men det brukar vara en naturlig följd av en utrensning. Vissa toxiner lagras i fetman så det har en viss detoxifierande effekt att gå ner i vikt om man har några extrakilon. Men som sagt, en detox är i första hand en utrensning, balansering och läkning. En sorts vila för kroppen och själen.
Denna gången har jag inte vägt mig innan för min våg gick sönder. Men imorse kom jag i jeansen jag inte kunnat ha på mig på några månader.

En detox handlar i första hand om att rensa ut, balansera och läka kropp och själ. Då brukar en naturlig följd vara att den som har något extrakilo går ner i vikt.

Relaterade artiklar:

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online