Från utbrändhet till livslust: Känslodetox - en detox är aldrig bara fysisk

lördag 21 januari 2012

Känslodetox - en detox är aldrig bara fysisk

Detox 2012, dag 21 (31).

Just nu går detoxen väldigt bra. Jag har inte känt av någon abstinens av socker, vetemjöl eller något annat på ett tag nu. Mitt blodsocker är stabiliserat och jag känner mig mer balanserad.

Känslodetox - en detox är aldrig bara fysisk
Idag har jag funderat endel över känslor och då framförallt fenomenet negativitet. Att bemöta negativa känslor och framförallt hur man bemöter den oro som vi alla emellanåt träffar på i livet. Jag tror att oro, i alla dess former, för många är anledningen till att vi blir utmattade. Jag tror också att oro även kan påverka vilka val vi gör och vilka beslut vi tar.

Worry is a thin stream of fear trickling through the mind. If encouraged, it cuts a channel into which all other thoughts are drained.” Arthur Sommers Roche

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online