Från utbrändhet till livslust: Levande föda (raw food) gör oss mer levande?

måndag 16 januari 2012

Levande föda (raw food) gör oss mer levande?

Detox 2012, dag 16 (31).

Jag har nu passerat halva detoxen. Känner jag någon skillnad? Jo, faktiskt. Min mage mår mycket bättre, jag sover bättre på nätterna, har redan fått bättre hy och känner mig piggare. Kanske känner jag mig även lite lugnare inombords. Det får mig att fundera över hur det vi äter påverkar oss inuti?

Levande föda gör oss mer levande?
Föda som är skapad av sol, jord och vatten ger oss levande vitaminer, mineraler och fibrer. Det är skillnad på döda fibrer, dvs artificiella fibrer, och fibrer som kommer naturligt från frukt och grönsaker. Näringsämnen som är skapade av naturen skiljer sig innehållsmässigt från de som är skapade i ett lab.

Acne kan vara ett symptom på slaggprodukter
Bra mat rensar kroppen och gör att blodet blir renare. Ett renare blod gör att hyn blir klarare. Om kroppen inte kan rensa ut toxiner och slaggprodukter kommer de att cirkulera omkring bla i blodet, vilket i sin tur kan ge problem. Acne kan vara ett symptom på slaggprodukter.

Detox - att rensa ut gammalt skräp och tillföra levande näring
Levande föda som frukter, bär och grönsaker skapar ett flöde i kroppen. Det blir lättare för kroppen att göra sig av med slaggprodukter och toxiner likväl som det blir lättare att absorbera näringen i maten.

Att förbättre kroppens processer
När vi äter föda som innehåller den näring vi behöver är en naturlig följd att kroppens processer förbättras. Vårt allmäntillstånd påverkas i en positiv riktning.

Efter bara några få veckor kan man uppleva stor skillnad i hur man mår fysiskt men även inuti. Ofta kan små justeringar göra stora förbättringar!






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online