Från utbrändhet till livslust: Shot för immunförsvaret

torsdag 25 april 2013

Shot för immunförsvaret

Virus kan bara gro när förutsättningarna är rätt. På samma sätt som frön fungerar.
I vinter har mitt immunförsvar inte riktigt samarbetat som det brukar. Har avverkat flera förkylningar. Idag vill jag helt enkelt påminna mig själv om att försöka lära mig förstå och lyssna in vad min kropp saknar för att mitt immunförsvar ska fungera optimalt. 


Shot för den som törs; citron och ingefära. 

Citron- och ingefärsshot med mod (2 port)

  • 1 citron
  • Färsk ingefära (storleken av en tumme)
Kör alltsammans i råsaftcentrifugen. Häll upp i ett litet shotsglas och om du törs, drick. Om det är starkare än vad du klarar av; späd ut med lite kallt vatten eller häll över vätskan i en kopp och häll på hett vatten och drick.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ska man skala det innan eller pressar man de som de är?

//Lina

Jenny sa...

Hej Lina!
Jag brukar skala citrusfrukterna innan jag kör dem i råsaftcentrifugen. Ingefäran kör jag som den är.
Om man inte har en råsaftcentrifug kan man riva ingefäran och pressa ut saften med en vitlökspress.

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Tack, jag har en råsaftcentrifug så det var ett jätte bra tips!!!

Lina

Fia sa...

Hej,

Hittade din blogg idag och fastnade totalt. Tack för en oerhört bra blogg och intressant sådan.

Jag kör Detox just nu och fick verklig inspiration.

ha en fin dag.

Häls Fia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online