Från utbrändhet till livslust: Att glädjas åt de små stunderna bygger liv

söndag 19 januari 2014

Att glädjas åt de små stunderna bygger liv


Vit snö som lyser upp eller mörka spår
som svärtar ner?


Detox, dag 19 (av 31)

Jag känner mig klarare i tanken och oförskämt pigg idag. Så har det varit i flera dagar nu. Trots att jag haft flera stökiga småbarnsnätter känner jag mig mer energisk än jag brukar. Jag tror att det är detoxens förtjänst!

Att våga glädjas är inte att jinxa 

Det fanns en tid då jag inte ville berätta om hur bra jag mådde, ifall jag skulle börja må dåligt. Som om en bra dag försvinner om man inte mår bra jämt. Så bakvänt resonerade jag när jag jobbade med att läka min utbrändhet för 12 år sedan. Nuförtiden brukar jag resonera att jag ialla fall fått glädjas en gång jämfört med ingen gång om det går åt helvete.
Tips till den som läker en utmattning, stress eller utbrändhet: 
När energinivån ökar, för det gör den en dag. Ägna dig åt att göra saker som ger dig än mer energi. Den som är utmattad är väldigt sårbar. 
Det är lätt att glömma bort att läkningsprocessen tar tid, så lätt att man går tillbaka i gamla inövade hjulspår.
Ägna dig medvetet åt det som du älskar att göra. Och våga glädjas åt att du känner dig piggare, om så för en stund. Glädje multiplicerar energi och det är precis det din kropp behöver.


Kärlek!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online