Från utbrändhet till livslust: Bota depression med niacin (Vitamin B3)?

fredag 17 januari 2014

Bota depression med niacin (Vitamin B3)?



Går det att lindra eller till och med bota symptom och sjukdomar genom att behandla med näringsämnen? Det menar Dr. Andrew W Saul som i föreläsningen (längre ner) berättar om patienter han behandlat.

Att ge kroppen rätt förutsättningar för läkning
Som du vet har jag tillbringat en hel del tid åt att studera näringsämnen och tillskott för läkning av Hashimoto's. Min personliga uppfattning är att det finns många obalanser som kroppen kan läka själv, bara vi ger den rätt förutsättningar. Rätt förutsättningar i form av att ta bort ämnen och beteenden som belastar kroppen samt lägga till näringsämnen och återhämtning. Det finns inga garantier för att rätt näring kommer att läka kroppen, men chansen är större än om man inte gör det.


Jag är inte medicinskt utbildad och rekommenderar inte någon till någonting. Men jag tycker att nedanstående videos ger ett väldigt intressant, nytt perspektiv på kroppens förmåga till läkning. 

Video: Natural treatment for depression

Forskning visar koppling mellan psykisk hälsa och näring
Jag skrev nyligen om en av världens största koststudier vid Harvard där man ser ett tydligt samband mellan psykisk hälsa och kost.
Stress urlakar kroppen på näringsämnen, något som kan leda till näringsbrist. Brist på en enda vitamin kan ge många olika symptom. Som utbränd eller deprimerad gör man därför klokt i att se till att fylla på förrådet med mineraler och vitaminer.


Föreläsning: Nutritional Therapies Cure

Föreläsningen, del 2
Föreläsningen, del 3


Relaterade artiklar





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej...Tack för din blogg och jag önskar dig all Lycka med att må bättre!
Hur kan man bäst få i sig Niacin....Vet du i hur hög dos för att känna skillnad vid depression?

Med vänlig hälsning, Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online