Från utbrändhet till livslust: Varför man mår bättre när man detoxat en tid

fredag 17 januari 2014

Varför man mår bättre när man detoxat en tid

Detox 2014, dag 17 (31)

När man rensar systemet blir kroppen bättre på att ta upp näring. För egen del brukar det märkas tydligt omkring dag 20. Jag brukar känna mig klarare i tanken. Dels då avgiftningen kommit igång ordentligt men också för att socker- och kolhydratsabstinensen brukar ha lagt sig. Kroppen absorberar mer av den näring som passerar. Samtidigt brukar jag uppleva ett inre lugn. Som om kroppen och sinnet fått mer ro.

Påfyllning av ekologiska grönsaker och frukt inför helgen.
Själkselleri, koriander, dill, persilja, pepparrot,
ingefära, färsk gurkmeja (till juicer), citroner,
pumpa, sallad, paprika, morötter, m.m.
En anledning till att man ofta mår bättre när man detoxar är att man får i sig mer näring. Om man innan sin detox lidit av näringsbrist (ofta utan att veta om det) kommer man definitivt att märka skillnad.

...men jag får fortfarande "dippar" efter lång detox
Jag har nu detoxat i nästan 4 månader (varför gör jag det? läs här) nu och märker att jag fortfarande får "dippar". Jag kan fortfarande uppleva dagar då jag känner mig trött och har cravings. Jag tror att det är normalt. Troligen är det så att avgiftning sker i olika steg. Det går inte att stressa avgiftning och balansering. Kroppen detoxar och läker i sin naturliga takt. 

"Dipp-väggen" kan komma lite då och då.
Kroppen detoxar  och läker i sin egen
naturliga takt.


Relaterade artiklar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanske gillar du

 

blogger templates | Make Money Online